MortalinOnline Hygiejnekurser
Mortalin

FAQ

Vi har samlet en række af det oftest stillede spørgsmål herunder.

Klik på det enkelte spørgsmål for at se svaret

Hvem henvender Online hygiejnekurserne sig til?

Basiskursus i fødevarehygiejne henvender sig primært til medarbejdere som arbejder med begrænset tilvirkning af fødevarer fx isbarer, kiosker, tankstationer som sælger bake-off og franske hotdog.

Certifikatkursus i fødevarehygiejne er til medarbejdere der skal arbejde med alle typer af fødevarer og alle former for behandling af fødevarer dvs. restauranter, catering offentlige køkkener mfl.

Hvordan køber jeg et Online hygiejnekursus?

Gå ind på www.mortalinshop.dk og klik på menuen "ONLINE KURSER" - vælg mellem Basiskursus eller Certifikatkursus og læg det i din indkøbskurv. Klik på "VIS INDKØBSKURV" og du bliver guidet frem til betaling.

Er du privatkunde skal du bruge et betalingskort. Vi tager i mod Dankort, Visa, Visa Elektron og Mastercard.
Firmakunder eller EAN kunder kan vælge kan betale via EAN eller faktura.

Kan jeg købe kurser via EAN-nr.?

Alle offentlige institutioner og virksomheder kan handle via EAN-nr. i Mortalins WebShop.

Det eneste du skal gøre er, at indtaste dit EAN-nr. ved betalingsoplysninger og så bliver du automatisk oprettet som EAN-kunde og faktureret den vej. Du modtager samtidig efter kort tid en mail med brugernavn og adgangskode, som du skal bruge næste gang, når du skal handle i Mortalins WebShop.

Jeg har bestilt kursus i Mortalins WebShop - hvordan kommer jeg i gang?

Kort tid efter bestilling af kursus i Mortalins WebShop modtager du en ordrekvittering samt en brugermail med brugernavn og adgangskode.

Modtager du ikke en brugermail med brugernavn og adgangskode senest 1 time efter bestilling, bedes du kontakte Mortalin på 70 15 10 69
(mandag-torsdag 08.00-16.00 og fredag 08.00-13.00). Du kan også sende en mail til mail@mortalinakademi.dk

Er det vigtigt, at jeg får skrevet mit navn rigtigt ved oprettelse?

Ja, systemet lægger automatisk det navn på, som du skriver ved tilmeldingen på dit kursusbevis. Du skal derfor huske at skrive dit fulde og rigtige navn, da det kommer til at stå på dit kursusbevis.

Opdager du, at dit navn er skrevet forkert, så send en mail med dit rigtige navn og hvilket kursus du er i gang med til mail@mortalinakademi.dk, så sørger vi for at rette det.

Hvad gør jeg ved køb af mange kurser?

Når du skal købe kurser til dine medarbejdere, skal du ved bestilling kun indtaste de oplysninger som vedrører dig som betaler samt det antal kurser, som du ønsker at købe.

Du modtager efter ordreafgivelse en ordrekvittering og en brugermail med brugernavn og adgangskode. Du kan herefter logge dig på mortalinakademi.dk og tildele dine medarbejdere adgang til de købte kurser.

Kan jeg tage kurset selvom jeg ikke er 18 år?

Ja, du må gerne tage kurset selv om du ikke er fyldt 18 år.

Hvilket kursus skal jeg vælge?

Som udgangspunkt skal alle, som behandler fødevarer have en uddannelse som svarer til certifikatkurset. Omfatter arbejdet med fødevarerne kun behandling af et begrænset varesortiment, hvor der kun er minimal sundhedsmæssig risiko, er basiskurset tilstrækkeligt.

Et begrænset varesortiment er fx:
- Opvarmning af pølser, brød samt pomfritter
- Behandling ved bake-off af brød
- Salg af soft-ice og gl. dags isvafler

Jeg har brug for certifikatkurset - kræver det at jeg gennemfører basiskurset?

Nej, kurserne er uafhængige af hinanden, og du skal derfor ikke have gennemført basiskurset for at påbegynde certifikatkurset.

Skal jeg have en e-mail adresse for at bruge kurset?

Ja, brug af online kurserne kræver en e-mail adresse. Vi sender oplysninger med login og ordrekvittering til din e-mail adresse.

Hvor lang tid har jeg til at gennemføre kurset?

Du har 1 måned til at gennemføre Certifikatkurset og 3 måneder til at gennemføre Basiskurset gældende fra den dag du bliver oprettet på kurset.

Skal jeg tage kurset af en gang?

Kurserne er delt op i afsnit og til hvert afsnit er der en indledende test og en afsluttende prøve.

Du kan tage testene i den rækkefølge, som du ønsker og systemet gemmer resultaterne undervejs. Du behøver derfor ikke tage hele kurset på en gang, men kan det af flere omgange.

Du kan logge ind og ud af kurset, så mange gange du har brug for.

Får jeg et kursusbevis?

Ja, når du har gennemført kurset, kan du printe eller gemme dit kursusbevis på din computer. Er kurset bestilt gennem en arbejdsgiver gives der besked via mail om, at medarbejderen har gennemført kurset, og beviset kan hentes på arbejdsgiverens login.

Hvor og hvordan tages den afsluttende prøve?

Den afsluttende prøve er inkluderet i kurset og tages ONLINE.